۱۳۸۸ آبان ۱۸, دوشنبه

شش خطای بررگ در نوشتن اطلاعیه ی مطبوعاتی

همه می دانیم که تبلیغ برای معرفی محصولات یا خدمات تا چه حد مهم است. به همین دلیل است که هزینه های خاموش در تبلیغات را می پردازیم.
اما مطبوعات در انتشار مطالب آزاد هستند و رسانه ها نیز به صورت شخصی و خصوصی اداره می شوند.
بنابراین شما باید تلاش بیشتری کنید تا بیش از آنها در هدف خود، موفق باشید. مختصر نوشتن در باره ی یک محصول یا خدمت در " لا تایم"، " میامی هرالد" و یا بررسی محدوده ی خطر می تواند شما را در انتها به شکلی عجیب تحت تأثیر قرار دهد. بیایید فرض کنیم که این یک حقیقت اساسی است و به همین منظور قصد داریم راه های عبور از آن را برای همه نشان دهیم.
از آنجا که نوشتن اخبار و انتشار مطبوعات حرفه و شغل ماست، پس باید در این شغل به گلایه ها و نارضایتی های عمده ای که تمام مردم از رسانه ها دارند ، توجه کنیم و ما نیز برای از بین بردن این نارضایتی، پیشنهاداتی خاص را جهت تهیه ی یک اطلاعیه ی مطبوعاتی مطرح می کنیم:
1. درهم و برهم ننویسید. بررسی املا! بررسی املا! بررسی املا!، باید توجه داشته باشیم که مطالب بسیار ساده در اثر غفلت شما و یا تلفظ بد و یا در اثر تحریف دستور زبان، موجب حیرت و تعجب بسیاری از مردم خواهد شد.
2. نبض کلام در شاخ و برگ دادن مطلب نیست. از اطلاعیه ی مطبوعاتی به عنوان اصلی روشن ( متنی کوتاه و ساده ) اطمینان حاصل کنید. اگر شما نتوانید چنین متنی را درک کنید، هیچ کس دیگر؛ مخصوصا" مخاطبان اصلی شما که علاقه دارید پیام شما را بیشتر و بهتر دریافت کنند،این شانس را نخواهد داشت که آن را درک کند.
3. اطلاعیه را با طرح مسائلی خارج از واقعیت ها ی این جهانی شروع نکنید. همواره سعی کنید توجه خوانندگان را بلافاصله با استفاده از یک موضوع جدید، یک مطلب منحصر به فرد و یا چرخشی نو اما منصفانه به واقعیت های قدیمی، در اختیار خود بگیرید.
4. چیزی را که نسبت به آن اطمینان کامل ندارید، ننویسید. شما باید درستی موضوع یا شخصی را که نسبت به طرح آن در اطلاعیه، علاقه ی شدید دارید، تشخیص دهید و اطلاعیه ی خود را نیز بر همین مبنا منتشر کنید.
5. محصول خود را به تفصیل، تشریح نکنید. محصولات یا خدمات کسب و کار خود را همیشه به طور مختصر و بدون شرح اضافه منتشر کنید.
6. خواننده را معلق رها نکنید.
از درج اطلاعات جهت ارتیاط و تماس مخاطبین از قبیل : نام، شماره تلفن، شماره نمابر، آدرس پست الکترونیکی، محصول، خدمات و آدرس پستی شرکت در پایان اطلاعیه مطمئن شوید.
دوستان عزیز می توانند متن ( زبان اصلی )این یاد داشت را اینجا مطالعه کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر