۱۳۸۸ آبان ۱۰, یکشنبه

وبلاگ نویسی در روابط عمومی

در یکی از پست های قبلی ، اشاره ای گذرا داشتم به سیر تحولات ارتباط در عصر حاضر و به این نتیجه رسیدیم که در دنیایی که فناوری های پیشرفته نیز دائم در حال تحول و تغییرند؛ گفت و گو نیز جای خود را به مصاحبه از راه دور، پست الکترونیکی، پیام کوتاه، چت روم، وبلاگ و ... داده است. زمانی که " مارشال مک لوهان " با طرح نظریه ی دهکده ی جهانی گفت: " رسانه خود، پیام است. "همه فقط گوش می کردند، اما درست نمی دانستند که شرایط امروزی عصر ارتباطات، چگونه صحت گفته های او را اثبات می کند. رسانه های مدرن، انقلابی عظیم در صنعت ارتباطات را با خود به وجود آوردندبه طوری که تأثیرات آن در هر عرصه ای قابل مشاهده است. به طور کتم روابط عمومی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و اینترنت به عنوان نمادی کامل از رسانه های مدرن به این عرصه راه یافته است و جایگاه خود را نیز در آن تحکیم نموده است و وب سایت های سازمانی، ای میل، خبرنامه های الکترونیکی، مجله های اینترنتی و وبلاگ ها از جمله ابزار های ضروری در روابط عمومی های امروز، بشمار می روند. وبلاگ هایی که به صورت حرفه ای و تخصصی در فضای وب به طرز چشمگیری رشد یافته اند، نقش تعیین کننده ای در شکل دهی افکار عمومی دارند و در این میان یکی از حوزه های نوپا اما تخصصی وبلاگ نویسی در کشور ما، حوزه ی روابط عمومی است که با شکل گرفتن روابط عمومی الکترونیک، اهمیتی مضاعف یافته است. روابط عمومی ها در فضای سایبر سعی دارند با استفاده ی درست از فرصت ها، ضمن یافتن جایگاه واقعی خود، عقب ماندگی های تاریخی را نیز جبران کنند. اما نکته ی قابل توجه در این میان این است که اگر تعریف درستی از تعیین اهداف، مشخص کردن نیازها و علایق مخاطبان خاص و عام، تعیین درست پیام ها و تدوین دقیق استراتژی اطلاع رسانی روابط عمومی داشته باشیم در وبلاگ نویسی روابط عمومی نیز با توفیق روبرو خواهیم بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر