۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۹, یکشنبه

روابط عمومي و يك شكاف ديجيتالي ( بخش اول )

يكي از اساسي ترين مأموريت هاي روابط عمومي، باز كردن كانال هاي ارتباطي ميان سازمان و ذينفعان مختلف آن اعم از سرمايه گذاراران، جامعه، كاركنان، دولت و يا كاربران مي باشد.
با نگاه به تعارف متفاوتي كه از روابط عمومي شده است، مي توان گفت كه روابط عمومي شامل:
  • بررسي نگرش عمومي و نظرات؛
  • فرمولاسيون و اجراي روش هاي سازمان و سياست هاي مربوط به ارتباط با مردم؛
  • هماهنگي برنامه هاي ارتباطي؛
  • توسعه و گسترش رابطه ي دوستانه و حسن نيت از طريق فرآيندهاي ارتباطي؛
  • پرورش رابطه ي مثبت بين سازمان و مخاطبان؛ مي شود.
اگر بتوانيم در جهت نيل به اهداف روابط عمومي به موارد فوق دست يابيم، مي توانيم اميدوار باشيم كه شرايطمان براي جلب نظر مخاطبان روز به روز بهتر خواهد شد. چرا كه روابط عمومي به همان اندازه كه به عنوان يك علم و دانش مطرح است، به همان ميزان نيز به آن به عنوان يك فن و هنر نگريسته مي شود.
از سوي ديگر بايد توجه داشته باشيم ؛ همان طور كه زمان در حال تغيير و گذر است، در شرايط عصر حاضر روابط عمومي نيز دستخوش تغييرات عمده اي شده است و دامنه ي اين تغييرات روز به روز بيشتر و بيشتر مي شود و بحث روابط عمومي آن لاين و چالش هاي آن، ناشي از همين تغييرات است؛ كه در پست بعدي به آن خواهم پرداخت.

۲ نظر:

  1. با سلام و احترام
    با مطلبتون راجعه به روابط عمومی و شکاف دیجیتالی کاملا موافقم.
    با توجه به گذار زمان و تغییر و تحولات در روابط عمومی، روابط عمومی ها باید وظایف خود مرور کنندوبه مخاطب شناسی اهمیت بدهند.

    پاسخحذف
  2. ترخون
    سلام.مطالب جالبی دیدم.خوشحال میشم به وب من هم سری بزنین و ما رو مفتخر کنین به ایراد نظرتون.
    اگه فامیلتون با وطنتون یکی باشه به نوعی همشهری هستیم آقای مزینانی.!
    تشریف بیارین.خوشحال میشیم.یا حق

    پاسخحذف