۱۳۸۸ دی ۲۸, دوشنبه

روابط عمومی و فرهنگ اصلاح الگوی مصرف (بخش پایانی)

در ادامه ی مباحث پیرامون روابط عمومی و نقش آن در اصلاح الگوی مصرف ؛  10 پیشنهاد اجرایی و عملیاتی به عنوان تکمله ی این بحث و حسن ختام آن تقدیم می شود؛ با این امید که مورد قبول و استفاده ی کارگزاران و افسران روابط عمومی قرار گیرد.

پیشنهادهای اجرایی
  1. انتخاب یک هفته در سال به عنوان هفته ی صرفه جویی و یا اصلاح الگوی مصرف در کشور.
  2. تفکیک پارامترهای فرهنگ مصرف در غرب با فرهنگ مصرف در اسلام در قالب برنامه های تلویزیونی، نمایشگاه های تصویری و ... .
  3. مقایسه ی الگوهای مصرف در کشورهای گوناگون جهان و نوع برخورد مردم سایر ملل با پدیده ی اسراف و صرفه جویی.
  4. ارزشمند ساختن فرهنگ مصرف بهتر به جای مصرف بیشتر به همراه آموزش تکنیک های استفاده ی حد اکثری از امکانات موجود.
  5. الزام کارمندان برای ارائه ی یک طرح عملی از کاهش مصرف در سازمان یا محل کار خود و سعی در عمل نمودن به آن.
  6. شناسایی سرمایه ها و امکانات راکد در سطح سازمان ها، نهادها و شرکت های مختلف جهت بکارگیری مجدد و مؤثر از آنها.
  7. تقسیم بندی کالاها و خدمات بر مبنای ضروری، لوکس، جانشین و ... و تلاش جهت آموزش رفتار مناسب با هر کالا و خدمات توسط شهروندان.
  8. تشکیل ستاد تذکرات مردمی در مورد اسراف ها و مصارف نابجای دستگاه های گوناگون.
  9. تقویت انگیزه های دینی و معنوی به عنوان قوی ترین و مؤثرترین عامل انگیزه بخشی در صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف.
  10. ایجاد فضای پرسشگری از مدیران در رده های گوناگون در مورد چگونگی تحقق اصلاح الگوی مصرف در سطح سازمان ها.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر