۱۳۸۸ مرداد ۲۰, سه‌شنبه

انسان؛ مهم ترین سرمایه ی سازمان

در جوامع امروز، اهمیت توجه به انسان، روابط انسانی و نقش غیر قابل انکار آن در جهت پیش برد اهداف سازمان بر کسی پوشیده نیست. و اهمیت و جایگاه آن در حدی است که بسیاری از صاحبان اندیشه و مکاتب مدیریتی، مدیریت را " علم، فن یا هنر ارتباط با انسان ها " معرفی کرده اند. با توجه به این مهم، مدیران روابط عمومی نظر به جایگاه ارزشمند خویش به عنوان کانال های اصلی ارتباطات انسانی در درون و بیرون سازمان می بایست نخست مدیریت و روابط انسانی و ارزش های حاکم بر آن را شناخته و پس از شناخت و بررسی خصوصیات و ویژگی های آن - که در این بحث نمی گنجد - جهت تحقق و عینیت بخشیدن به آن، برای کلیه ی فعالیت های سازمان بر همان مبنا برنامه ریزی نمایند. انسان به خاطر برخورداری از قدرت اندیشه، خلاقیت و نوآوری، بزرگ ترین دارایی و سرمایه ی هر سازمانی محسوب می شود؛ چرا که هرگونه بهبود و پیشرفت در سیستم های فنی و سازمانی توسط انسان صورت می گیرد. هر سازمانی که بتواند از این سرمایه های نهفته و نا مشهود بیشترین استفاده را بکند، به همان اندازه امکان رشد و توسعه ی آن را فراهم خواهد ساخت. به تجربه ثابت شده است، افرادی که در امور و فعالیت های سازمان شرکت دارند و از اندیشه و فکری پاک سود می برند؛ علاوه بر پیشرفت سازمان، در مسیر تعالی خویش نیز گام برداشته اند. بنابراین هرگونه برنامه ای در هر سازمانی باید انسان محور و با توجه به " اصل کرامت انسانی " به عنوان اصلی ترین شاخصه تدوین و اجرایی گردد.

۱ نظر:

  1. با سلام و تشکر از مطلبتون
    من فکر می کنم اگه فقط همین یک مسأله رو بتونیم تو کشور حل کنیم، تمام معضلات جامعه حل بشه.
    یک دوست

    پاسخحذف