در ادامه ی مباحث پیرامون روابط عمومی و نقش آن در اصلاح الگوی مصرف ؛ 10 پیشنهاد اجرایی و عملیاتی به عنوان تکمله ی این بحث و حسن ختام آن تقدیم می شود؛ با این امید که مورد قبول و استفاده ی کارگزاران و افسران روابط عمومی قرار گیرد.
پیشنهادهای اجرایی
- انتخاب یک هفته در سال به عنوان هفته ی صرفه جویی و یا اصلاح الگوی مصرف در کشور.
- تفکیک پارامترهای فرهنگ مصرف در غرب با فرهنگ مصرف در اسلام در قالب برنامه های تلویزیونی، نمایشگاه های تصویری و ... .
- مقایسه ی الگوهای مصرف در کشورهای گوناگون جهان و نوع برخورد مردم سایر ملل با پدیده ی اسراف و صرفه جویی.
- ارزشمند ساختن فرهنگ مصرف بهتر به جای مصرف بیشتر به همراه آموزش تکنیک های استفاده ی حد اکثری از امکانات موجود.
- الزام کارمندان برای ارائه ی یک طرح عملی از کاهش مصرف در سازمان یا محل کار خود و سعی در عمل نمودن به آن.
- شناسایی سرمایه ها و امکانات راکد در سطح سازمان ها، نهادها و شرکت های مختلف جهت بکارگیری مجدد و مؤثر از آنها.
- تقسیم بندی کالاها و خدمات بر مبنای ضروری، لوکس، جانشین و ... و تلاش جهت آموزش رفتار مناسب با هر کالا و خدمات توسط شهروندان.
- تشکیل ستاد تذکرات مردمی در مورد اسراف ها و مصارف نابجای دستگاه های گوناگون.
- تقویت انگیزه های دینی و معنوی به عنوان قوی ترین و مؤثرترین عامل انگیزه بخشی در صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف.
- ایجاد فضای پرسشگری از مدیران در رده های گوناگون در مورد چگونگی تحقق اصلاح الگوی مصرف در سطح سازمان ها.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر