۱۳۸۹ خرداد ۱, شنبه

روابط عمومي و يك شكاف ديجيتالي ( بخش دوم)

روابط عمومی آنلاین

روابط عمومی آنلاین عبارت است از انجام فعاليت ها به وسيله ي ابزارها و فرصت های بیشتر که  با توجه به شرايط و محدوديت هاي  حال حاضر در دسترس است. به عنوان مثال ما هم اکنون می توانیم با هر کسی در جهان با اتصال به اینترنت ارتباط مستقيم، بي واسطه و در لحظه داشته باشيم. ما می توانیم محصولات و خدمات خود را در جوامع اطراف معرفي كرده و حسن نیت خود را افزایش دهيم.

با این حال ، آنچه كه حائز اهميت است اين است كه پيامي كه در اين فضا منتقل مي شو بتواند احساس اعتماد را در مخاطب برانگيزد؛ چرا كه پیام ، خوب یا بد ، به سرعت در اينترنت گسترش مي يابد وما دیگر امكان اصلاح آن را به سهولت نداريم.
پس بايد در اين عرصه، حوزه هاي مختلفي را كه تحت پوشش روابط عمومي آنلاین قرارمي گيرد، شناخت. من هم سعي خواهم كرد ضمن معرفي اين حوزه ها در بخش پاياني، درمورد چگونگي استفاده اززمینه های مختلف آن وچگونگي انجام بي خطر اين كار و پر کردن شکاف بین آنلاین و آفلاین در روابط عمومی بحث كنم.

نكته ي قابل ذكر در اين ميان، مطالعه و آشنايي با قوانین جدید روابط عمومی برای همه است . صرف نظر از اینکه ما كارگزار روابط عمومی، پزشک و يا بنیانگذار يا مدير يك  شرکت يا سازمان باشيم . آشنايي با اين قوانين و آگاهي نسبت به آن به نفع همه است . چرا كه در این فضا، بازار رقابتی سختي وجود دارد و ما نيز نیازمند استفاده از اهرم هاي اين فضا هستيم.
حوزه هايي که روابط عمومي آنلاین را پوشش می دهند عبارتند از :
" مطبوعات؛ وبلاگ ها؛ ويكي ها؛ پيام انجمن، پادكست ها؛ شبكه هاي اجتماعي و مجلات آنلاين/خبرنامه ها" كه در بخش پاياني به اختصار به تشريح هر يك خواهم پرداخت.

۲ نظر:

  1. با سلام
    من دارای یک وبلاگ در حوزه علوم ارتباطات هستم . در این وبلاگ مقالات علوم ارتباطات اجتماعی را جمع آوری می کنم . لطفا از آن دیدن کنید و اگر آن را پسندیدید ، آن را لینک کنید.
    متشکرم

    پاسخحذف
  2. سلام !
    مطلب درست و قابل تاملی ارایه کردید .
    در تکمیل گفته های شما به نظرم به بخش اعتمادسازی باید بسیار توجه کرد زیرا اگر اعتماد نباشد گوش شنوایی هم وجود نخواهد داشت تا پس از شنیدن ( که همراه با اقناع است ) به مرحله اجرا برسد و در مرحله حرف متوقف نشود ...
    موفق باشید

    پاسخحذف